donderdag 1 september 2011

Netwerken tijdens de Chinese maaltijd

In China is het onmogelijk om mensen bij elkaar te krijgen zonder dat er van een maaltijd genoten wordt. Eten doe je zowiezo altijd met anderen en met het delen van eten deel je ook vertrouwen. Een geweldige manier van netwerken dus!
Ik organiseer regelmatig Chinese lunches en diners op locatie. Mijn vaste kok bereidt de Chinese gerechten en tijdens de maaltijd vertel ik over de traditionele Chinese manier van voedselbereiding en etenswijzen gebaseerd op het boek "Why the Chinese don't count calories" van L. Clissold. De gerechten worden klaargemaakt volgens de in het boek beschreven 15 wijsheden. Om de Chinese sfeer te versterken, wordt de ruimte aangekleed met Chinese decoraties.
Laat me weten via jbruynzeel@chinpro.net als je er meer over wilt horen. Meer over het boek van L. Clissold in een eerder blog: zie het label 'Eten', rechts onder mijn profiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten